ThetaTechnika®

Születésünk meghatározó emlékmintái

Rebirthing a gyakorlatban

2016. október 30. - ThetaTechnika® Blog

REBIRTHING-ÚJJÁSZÜLETÉS TRANSZLÉGZÉSSEL

Ez a légzéstechnika a holotrop légzés egyik ága, amelyet intuitív légzésnek is neveznek. A pszichoterápia egyik formájaként a 70-es években alakult ki. A pszichoterápiában ismert különböző megerősítésekkel és más kognitív eszközökkel kiegészített légzésforma, amelynek célja, hogy az érintett személy újra átélje, majd elengedje a születéssel járó fájdalmakat és traumát, valamint az ebből eredő vagy ezzel összefüggő érzelmi és pszichológiai blokkokat. 

Születésünk egyszeri élmény, ami programot ad egész életünkre. Az újjászületés folyamata a fogantatási, magzati lét és a születési energiaminták rálátásáról és átalakításáról szól, azért hogy az energia a továbbiakban szabadon áramolhasson. Az alsó három csakra energiáival dolgozik. Bátran kijelentem sok év tapasztalásai után, hogy amíg nincs kitisztítva a születés és az a körüli energia, addig nincs alapvető változás, nincs gyökeres változás, sajnos.

Röviden, hogy milyen programokkal dolgozik a légzésben történő újjászületés:

A születési trauma az egyik legfontosabb oka, és gyökere, a fizikai és lelki problémáknak, amelyet a légzés segítségével szintén fel lehet oldani. A fogantatástól, a terhességi időszakon keresztül, a születés utáni pár napig tartó időszakhoz kapcsolódó negatív érzések feldolgozása történik a rehbirthing, újjászületés módszer alkalmazásával.


1. Felmerül a kérdés, tervezték-e , várták-e a babát? Fiút, vagy lányt vártak?
- Ebből az önelfogadás, önbecsülés sérülése származhat.

2. Meg akart -e születni a baba? A baba együttműködött -e az anyával? Természetes úton, vagy császárral született?
- Ha ebben a szakaszban volt rendellenesség, akkor kialakulhat a depresszió és pesszimizmus, valamint előjöhet bűntudat érzése, düh, harag, pusztító, önpusztító programok.

3. Születés után hogy bántak az újszülöttel, mit gondoltak a babáról?
- A világgal való kapcsolatunkat mutatja. A figyelem hiányából kialakulhat függőség, félelem, bizonytalanság és feszültség érzése.

Mindenki életében mások ezek a helyzetek, más időpontokban aktiválódnak. Van, aki könnyen átcsúszik rajta, van, aki beakad, valaki veszi a bátorságot és elindul, van, akit át kell tolni ezeken a helyzeteken, van, aki ellenáll és minden jó szándék ellenére sem képes haladni. Mindannyian mások vagyunk, máshogy reagálunk, de ezekben a helyzetekben a születési mintáinkat éljük újra és újra. Egészen addig, amíg meg nem látjuk a mintát, rá nem jövünk a miértekre.

A következő Újjászületés alkalmával mindezeken túl a magzati döntéshelyzetekre is figyelünk. Több ilyen döntéshelyzet is adódik a kilenc hónap alatt. Ezek közül a legfontosabbak:

1. Foganok-e, vagy sem, mikor lépek be térbe? Ezt önállóan hozom meg ezt a döntést, vagy valamilyen "kényszer" hatására?

2. A beágyazódásnál a 6-10 nap között, maradok-e a térben, elfoglalom a helyemet, vagy visszafordulok?

3. A születés indításakor, megvárja-e anya, megvárja-e az orvos, hogy én dönthessek az érkezésemről? Dönthetek-e, vagy más dönt helyettem? Félek dönteni, halogatom a döntést, vagy bátran megmutatom magam az engem váró világnak?....

Ezekről és hasonló dolgokról lesz szó a délelőtti előadás során, ahol mindenki felismerheti a mintát, ami szerint működik. Délután pedig újraéljük, és ha kell, újraírjuk a nekünk nem megfelelő mintát egy támogató, elfogadó, együttműködő mintára.

Következő időpont: 2018. Április 14. (szombat) 10.00-16.00

Helyszín: Jóga Haraszti Stúdió, 2330. Dunaharaszti, Dobó István u. 13.

Bejelentkezés: jogaharaszti@gmail.com

Molnár Erika légzéstréner

06/70-507-5025


A bejegyzés trackback címe:

https://thetatechnika.blog.hu/api/trackback/id/tr9311916137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.